קשר רב דורי

הבלוג של לבנה
בלוג זה פתחתי במסגרת התכנית בה השתתפתי תכנית "קשר הרב דורי" בביה"ס עתיד ברמת גן, 2012 בעזרתו של התלמיד עילאי צוברי , תלמיד כתה ז/2
שעזר לי לתעד את הסיפורים שלי, ובהנחייתה של המורה המקסימה רחל ניזינסקי.
השנה 2013 זכיתי להשתתף בתכנית בבית ספר אלון , בגבעתיים עם נכדתי הצעירה עדי אברמוב.

יום שלישי, 19 באוגוסט 2014

אירועים ושמחות במשפחתי – שעשיתי במו ידי


אירועים ושמחות במשפחתי – שעשיתי במו ידי
בהיותי צעירה (בערך בת 30) , בחרתי להיות בשלנית ועבדתי באולמות אירועים שונים במקביל.
היות והיה לי ניסיון רב בבישול, החלטתי שאני אבשל לאירועים המשפחתיים במו ידי – חתונות, חינה ובריתות של ילדי ונכדיי.
לתמי, בתי הבכורה, ערכנו חתונה באולמי גיל, ברמת יצחק אצל חוה, השכרנו את האולם. הכנתי תלבושת אחידה לצוות העובדים איתי – סינרים וחולצות לבנות .

הכנתי בישולים וכיבוד ל 250 איש! מדובר היה במזנון חופשי שכל כולו מעשיי ידי, הכנתי פלטות עשירות ומפוארות של פירות, בשרים, דגים מקושטים, מגוון רב של סלטים, עוגות וקינוחים מרוקאיים. בנוסף שזרתי את סידורי הפרחים, לחופה ולשולחנות.
החתונה הייתה מוצלחת ומפוארת והאוכל היה הצלחה גדולה. האורחים היו מאוד מרוצים והתחלתי לקבל מחמאות ופידבקים מצוינים על האירוע (גם מצד החתן).

כיום ביתי תמי, נשואה באושר, עם 3 בנים (שיזכו למעשים טובים ולחופות) ואני מאחלת להם עוד המון שנים מאושרות ביחד. ואני מחכה לחופתם של שלושת בניה של תמי – ערן, גיא ואורי!!!
בתי ציפי, ילדתי המוכשרת, בכוחות עצמה השיגה רבות, למדה באוניברסיטה בב"ש וכיום יש לה תואר שני. לאחר  שסיימה את לימודיה באוניברסיטה הצטרפה לחנות קייטרינג שהייתה בבעלותי ברמת השרון. ציפי ניהלה את עסק הקייטרינג, העסק שגשג ופרח מאוד אני גאה מאוד בכישרונות שלה . גם את טקס החתונה שלה ערכתי במו ידי,לפני חתונתה השכרנו אולם בביאליק בר"ג. בישלתי ל 150 אורחים- משפחה וחברים. גם שם האירוח והתפריט היה עשיר.
כיום לציפי יש 2 ילדים – ניב ורוני. כשניב נולד במזל טוב, עבדתי באולמי רות ושם ערכנו את טקס הברית של ניב, בישלתי לכל המוזמנים והיה אירוע מוצלח. ניב היום בן 25, ילד חכם, פיכח
כשציפי גרה בב"ש, נולדה לה רוני, כשהלכתי לבקר אותה בבית החולים לאחר הלידה , סיפרו לי שנולדה לי נכדה יפה כמוני. רוני היום קצינה בצה"ל, ילדה יפה ומוצלחת ואני מחכה בע"ה לחופתה וחופתו של ניב. אני מברכת את ציפי ואת ילדיה ומאחלת להם אושר, שמחה, ובריאות.

בני מוטי, הבן השלישי מבין ילדי, ילד יפה תואר, מוכשר, עם ידי זהב, היה רקדן מעולה בצופים וכל אירוע של הצופים שהייתי מגיעה . מוטי הופיע ורקד בצורה מדהימה ועד היום אני יכולה לראות אותו בדמיוני עד היום רוקד כילד וזה מעלה לכולנו אהבה גדולה אליו. מוטי הכיר את בת זוגתו דאז תמי.
הם החליטו להתחתן בקיבוץ באשדוד. גם לחותנתם הכנתי את כל הקייטרינג בעזרת דוד וצוות עובדים מיומן. הייתי נוסעת יום יום לאשדוד כדי להכין את התבשילים המיוחדים לאירוע. אולם האירועים של החתונה היה מאוד מפואר, הייתה לו גם בריכה, וערמות חציר ועליהן העמדתי מגדל פירות מפואר. ושזרתי סידורי פרחים. מוטי הגיע לחופה עם על אופנוע גדול רכוב עם חברו. כך הוא נכנס לחופה. האירוע היה מוצלח, היו ריקודים והיה שמח מאוד, כל החברים התחילו להשתולל וזרקו אחד את השני לתוך הבריכה. גם את החינה של מוטי אירחתי אצלי בבית והכנתי את הכיבוד והעוגות לאירוע. אני מאחלת למוטי ילדי האהוב אושר, בריאות וזוגיות טובה.
 

בתי יעל,  בת הזקונים, ילדה מוכשרת שהייתה שנים בנוער העובד.
גדלה והכירה את בן זוגה. (אני מספרת בעיקר על נושא חתונות ואירועים במשפחה).
אז עבדתי באולם של הפארק הלאומי על האגם  כבשלנית, אצל מרים הבוסית שלי.
לחינה של יעל, השכרתי את האולם והכנתי את האירוע של יעל במו ידי, האוכל היה מוצלח, היו ריקודים ושירים וכולם היו לבושים בכופתנים.  המשפחה משני הצדדים היום מאושרים ומבסוטים. לאחר מכן, יעל ואבי התחתנו באולמי רנסנס – האירוע הזה פעם ראשונה שלא אני הכנתי את הקייטרינג.
בתם הבכורה נועם נולדה , אני עבדתי ולכן סבתא שרה טיפלה בנועם בזמן שיעל היתה בעבודה.
כשנולדה עמית בתם השנייה , טיפלתי בה כשנולדה עדי, טיפלתי בה מיומה הראשון עד שהלכה לגן. הבנות האלו מוכשרות, מאחלת להן שיהיו בריאות ושאזכה לערוך גם את חופתם.

מלבד העבודות באולמות אירועים, ניהלתי חברת קייטרינג, עשיתי אירועים בחצרות בתים, היה לי צוות עובדים כולל ילדי וחבריהם שעבדו איתי .מתקופה זו נשארו לי הרבה זיכרונות מכל אירוע שעשיתי, כל האירועים היו מוצלחים עם הרבה מחמאות ומתנות שקיבלתי.

 המימונה:

שנים רבות אירחתי מסיבות מימונה בביתי, הכנתי שולחן מפואר שהיה בו מכל טוב, ברכות מימונה, עוגות מתוקים,ריבות, אורחים רבים שהלכו ובאו ונהנו מהטקס והאירוע. מוזיקה מרוקאית , תלבושות מרוקאיות. הייתה שמחה גדולה. הילדים היו מאושרים, הנכדים אוהבים את חגיגות המימונה אצלי עד היום. ואשמח אם מנהג זה ימשיך בע"ה גם אחריי.

חגיגות המימונה  - את המימונה חוגגים עם צאתו של חג הפסח, עורכים את השולחן עם כל הדברים הטובים, שמים את הדג, שהוא ברכה לפרנסה ושמים את הקמח עם הפולים הירוקים וים שזה תפיחה לפרנסה והירוק לאושר ולשמחה. שמים את החמאה ודבש כדי שתהיה שנה מתוקה (כמו שאומרים "שנה הבאה בירושלים") והכי חשוב, מכינים מופלטה ועוברים מאחד לאחד עם ברכה אישית לכל אחד המתאימה לו. יש כאלה שאמרו שברכותיי התקיימו .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה