קשר רב דורי

הבלוג של לבנה
בלוג זה פתחתי במסגרת התכנית בה השתתפתי תכנית "קשר הרב דורי" בביה"ס עתיד ברמת גן, 2012 בעזרתו של התלמיד עילאי צוברי , תלמיד כתה ז/2
שעזר לי לתעד את הסיפורים שלי, ובהנחייתה של המורה המקסימה רחל ניזינסקי.
השנה 2013 זכיתי להשתתף בתכנית בבית ספר אלון , בגבעתיים עם נכדתי הצעירה עדי אברמוב.

יום שבת, 16 באוגוסט 2014

ספור סבתי, סבתא עיז'ה באלג'יר


ספור סבתי, סבתא עיז'ה באלג'יר
בהיותי בת 14 שנים הייתה חתונה לבת דודי, ששמה אסתר, בת האח של אמי. אביה, שמו אברהם, היה לו בית כנסת באלג'יר. כשבתו עמדה להתחתן, היה נהוג לפי המנהג שכל הבחורות הצעירות יוצאות מהבית של החתן אל בית הכלה, עם המתנות שהחתן מעניק לכלה. כך זה היה שיצא בגורלי לקחת מגש עוגיות יפהפיות וצעדנו ברחוב עם כופתנים

(לבוש מרוקאי מסורתי המסמל את תרבות העם), מוזהבים ודרבוקות ושירה לחתן ולכלה. שרנו בתהלוכה כל הדרך עד לבית הכלה.
 

אני בגיל צעיר זה הייתי מאד מפותחת כמו בחורה בת 20 שנים.  בעוד אנו צועדים בתהלוכה זו, בדרך מישהו זר שאני לא מכירה, התלהב ממגש העוגיות ושאל האם זה בשבילו ? אני עניתי, בתמימות "אולי" זאת הייתה המילה היחידה שהוצאתי מהפה שלי !

בסוף שבוע בליל שבת הלכתי עם החברות שלי כהרגל של כל שבת לטייל בפארק. באותו זמן כשאני הייתי בפארק עם חברותי, האיש הזר שניגש אלי בתהלוכת החתונה, בא לשכונה בה גרתי, והתחיל להתעניין 
ולשאול עלי שאלות: בת מי אני? בת כמה אני? השכנים אמרו לו שזו הבת של מאיר אבוקסיס הצבעי.

 הוא הגיע לביתי ואבי יצא לקראתו ושאל מה הוא רוצה? האיש הזר  אמר:

"אני באתי לבקש את ידה של הבת שלך!" אבי קיבל הלם "אתה נפלת על הראש?!

רוצה  להתחתן עם ילדה בת 14?!  האיש הזר ענה לאבי "מה? אני חשבתי שהיא בת 20!"  אבי כעס עליו ואמר לו להסתלק מייד ומאז נעלמו עקבותיו.

 אני באותו הזמן טיילתי להנאתי בפארק עם חברותי, ולא ידעתי שהאיש הזר היגיע לביתי ודיבר עם אבי.

 כשחזרתי מהפארק הביתה, הייתי אמורה להביא בדרך מהאופה את החמין לשבת. היינו לוקחים אותו ביום שישי ומשלמים ביום שישי מכיוון שבשבת אסור לשלם. בליל שבת היינו באים לקחת את החמין . הבאתי את החמין והנחתי אותו במטבח. אבי מאיר, הכניס אותי לחדר והחטיף לי מכות עם סרגל  סרגל בו היה משתמש בעבודת  הצבעות שלו.

קבלתי מכות עד שהגוף שלי כאב.

לא ידעתי על מה אני מקבלת מכות? מה קרה? והתחלתי לבכות. הייתי רעבה נורא ישבתי בפינה בוכה ובוכה ואמי רחל באה ובקשה ממני שאבוא לאכול, ואני מתעקשת לא לבוא לאוכול. כשאמא הייתה  יוצאת המחדר, הייתי מבקשת מאלוקים שתבוא עוד הפעם לבקש ממני לבוא לאכול. כך אמא באה ואני מתעקשת לא לאכול! תוך כדי בכי ודמעות ,עצמתי אותם ואני רואה מול העיניים שלי איש זקן עם גלביה לבנה,  זקן ארוך ולבן. הוא לקח את

היד שלי וליטף לי את הראש. קראתי לסבתי אותה מאוד אהבתי, וספרתי לה על האיש הזקן שראיתי. סבתא  הבינה את העניין, וכעסה מאוד על ההורים שלי והשביעה אותם שלא יעזו לתת לי מכות שוב כי סבא מגן עלי!!! וראיתי אותו מול עיני!!

כל הזה האירוע הזה קרה בגלל אותו איש זר שרצה לבקש את ידי מידי אבי, , איש שלא הכרתי ואפילו לא ידעתי על כך. הורי אפילו לא שאלו אותי ולא ביררו איתי אם אני מכירה אותו בכלל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה