קשר רב דורי

הבלוג של לבנה
בלוג זה פתחתי במסגרת התכנית בה השתתפתי תכנית "קשר הרב דורי" בביה"ס עתיד ברמת גן, 2012 בעזרתו של התלמיד עילאי צוברי , תלמיד כתה ז/2
שעזר לי לתעד את הסיפורים שלי, ובהנחייתה של המורה המקסימה רחל ניזינסקי.
השנה 2013 זכיתי להשתתף בתכנית בבית ספר אלון , בגבעתיים עם נכדתי הצעירה עדי אברמוב.

יום שבת, 12 בינואר 2013

יעל

יעל, שם תנ"כי , נקראה על שם סבתא "עלו" , אמא של בעלי אברהם

יעל בת הזקונים נולדה בדירתנו ברח' ארלוזרוב  ברמת גן. דירת שני החדרים. בחדר אחד כבר היו שלושה ילדים. בחדר השני שימש כחד סלון וגם כחדר שינה. הספה הייתה נפתחת בלילה ונסגרת ביום. כבר הייתה צפיפות בבית.


תמי בתי הבכורה , כבר למדה בבית ספר תיכון והייתה, בת 15 , ציפי הייתה בת 9 , ומוטי היה בן 4 .


הבית היה מלא, ואז התברר לי שאני שוב בהריון.  בזמן ההוא, לא היה נהוג להביא תינוק לעולם, כשיש בבית ילדים גדולים, ולי כבר היתה ילדה בת 15.


ולכן התלבטנו ולא ספרנו לה, בהתחלה, כי תמי כבר הייתה גדולה בתיכון וההפרשים היו גדולים. יום אחד הלכתי לטייל ברחוב ביאליק ופגשתי את אמא של חברה  טובה חברה של תמי, בתי הגדולה.  סיפרתי לה שאני בהריון. האמא של טובה החברה, ספרה לבת שלה, שאמא של תמי בהריון.


והרי לילדנו: תמי, ציפי ומוטי, טרם ספרנו !



החברה של תמי, טובה, כמובן סיפרה לבתי , תמי בבית הספר, שאמא שלה בהריון. תמי כמובן, היתה נסערת ומופתעת והיגיעה באותו יום הביתה , הושיטה לי ואמרה , מזל טוב.  וגם סיפרה לי, שיש לה חבר בכתה שאמו גם כן בהריון.  הופתעתי לראות שהילדים שלי קבלו את הבשורה בשמחה ובהבנה ולא ראו בזאת משהו חריג.




יעל גדלה לתקופה חדשה בחיים, תקופה בה יותר ויותר נשים יצאו לעבודה. בעבר נהגו הנשים לגדל את הילדים והבעלים דאגו לפרנסת המשפחה. כשיעל נולדה התחלתי לעבוד שעות רבות מחוץ לבית. משפחה בת ששה נפשות, ההוצאות היו רבות ולא הייתה ברירה, בעלי עבד בבית חרושת לטקסטיל, המשכורת הייתה נמוכה, ונאלצתי לעבוד שעות רבות ולעזור בפרנסת המשפחה. באותה תקופה עבדתי המון, בבוקר טפלתי בחמשה ילדים, לקחתי אותם מידי בוקר בעגלה , כמו לול , ארבעה ילדים בהם טיפלתי וגם יעל בתי הקטנה. הייתי לוקחת אותם מידי יום ל"גן הקופים"  שהיה קרוב לביתנו. בשאר שעות היום עבדתי גם בתפירה , תיקונים בבית. בערב התחלתי לעבוד באולמי "הדר".
ארבעת הילדים ישנו בחדר אחד. על שני ספות, שבלילה נפתחו לארבע מיטות. חדר סלון, וסוף סוף חצי חדר, חדר שינה לנו ההורים. בפעם הראשונה היה לנו חדר נפרד.

וכמו שכבר ספרתי, כל ילד מביא עמו מזל חדש. עברנו שוב דירה לרחוב חשמונאים ונשמנו לרווחה שיש לנו סוף
סוף דירה יותר גדולה ומרווחת, דירת שניים וחצי חדרים גדולה יותר. יעל בת הזקונים נשואה לאבי ולהם שלוש בנות מקסימות, ולי שלוש נכדות

הנכדות שלי, הבנות של יעל ואבי:
נעם



 


עמית



 עדי בת הזקונים של יעל ואבי




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה