קשר רב דורי

הבלוג של לבנה
בלוג זה פתחתי במסגרת התכנית בה השתתפתי תכנית "קשר הרב דורי" בביה"ס עתיד ברמת גן, 2012 בעזרתו של התלמיד עילאי צוברי , תלמיד כתה ז/2
שעזר לי לתעד את הסיפורים שלי, ובהנחייתה של המורה המקסימה רחל ניזינסקי.
השנה 2013 זכיתי להשתתף בתכנית בבית ספר אלון , בגבעתיים עם נכדתי הצעירה עדי אברמוב.

יום שבת, 12 בינואר 2013

מוטי


מרדכי או יעקב ?

 

מוטי נולד בדירתנו ברח' ארלוזרוב ברמת גן. בדירת שני החדרים.

במהלך ההיריון , אז לא ידעו מה יולד, בן או בת? והתחילו ויכוחים  בבית , במידה ויולד בן איזה שם לתת לבן !

לפי מנהג העדה המרוקאית נהגו לקרוא לבן הנולד  על שם מי הסבא, או של האב או של האם. ועל היה הוויכוח.   על איזה שם ייקרא הבן שייוולד – על שם אבי, יעקב או על שם אביו של בעלי, אברהם, שקראו לו מרדכי.

 

לאורך כל ההיריון, חלמתי חלומות, שונים בכל פעם, וניסיתי למצוא סימנים ורמזים לחלומות, האם יולד בן או בת ?

יום אחד חלמתי חלום שהייתי בפארק לאומי מלא דשא וירוק והיה עץ מאוד גבוה שעמד שם בודד. בחלום היה ילד שטיפס על העץ וניסה להגיע לשמיים. אני צרחתי על הילד בחלום שירד כי אסור להלחם עם אלוהים. הוא לא שמע  לדבריי, לכן התיישבתי על הדשא. פתאום בא אליי מלאך והגיש לי כוס יין וזרק על ראשי ביסקוויטים. כשסיפרתי את חלומי אמרו לי שבעזרת השם יולד לי בן זכר ויהיה לנו קידוש עם אותה כוס יין מהחלום

 

חלום שני , אבי ז"ל שכב חולה במיטתו, הייתה שם אישה , שאלתי אותה מי האדם השוכב במיטה?, האשה אמרה לי "זהו אביך" , ניגשתי אליו ואבי אמר לי: הסתכלי  על משקוף הדלת, הסתכלתי לכיוון המשקוף. ראיתי שני בחורים גדולים . לא הבנתי את פשר החלום. שאלתי את אחת הדודות שלי לפשר החלום, והיא אמרה: שני בנים בחלום, זה שני שמות לבן שיולד לך !!

 

תודה לאל, בשעה טובה ומבורכת מוטי נולד ביום שלישי בשעה  10 בבוקר. בהיותי בלידה היה רופא אחד שבא לביקור 3-4 פעמיים ביום ונהג להסתכל לי בעיניים וללכת. נבהלתי וחשבתי שיש לי איזה שהיא מחלה בעיניים, כי הרי למה הוא הסתכל על עיניי המון פעמיים. האחיות בחדר אמרו לי להסתכל על הכרטיסייה כדי לבדוק מה מצבי. היה כתוב שהכול בסדר והלידה עברה בשלום. אך אני עדיין לא הבנתי למה אותו רופא הסתכל עליי. אחרי 3 ימים כשהייתי צריכה לחזור הביתה ואברהם כבר בא עם הבגדים, הייתי צריכה לעזוב את החדר ולחכות למכתב שחרור. רק המכתב שלי לא היה מוכן וכל שאר הבנות כבר הלכו. אחרי שעתיים שחיכיתי, הרופא שהסתכל עליי בא בעצמו והביא לי את המכתב שחרור. באותו רגע קיבלתי אומץ ושאלתי את הרופא מדוע הוא לא שחרר אותי בזמן עם כולן ולמה הוא הסתכל עליי מוזר, אולי בגלל צהבת בעיניים. הוא אמר לי שהכול בסדר ונתן לי צביטה בלחי, הוא אמר שהזכרתי לו חברה שלו מרומניה ולכן הוא הסתכל עליי כל הזמן.

 

מרוב  שמחה, שנולד בן, אחרי שתי בנות, אמרתי לבעלי אברהם, בסדר נקרא לו על שם אביך מרדכי !
כשהגענו הביתה כמובן שהייתה ברית. את חגיגת הברית ערכנו בשתי דירות, של השכנה ושלנו כי היו כל כך הרבה אנשים.

 בשלב הראשון החלטנו שהתינוק יקרא על שם מרדכי האבא של בעלי. כעבור שבועיים, עוד טרם קבלת תעודת הלידה בדואר. הייתי במכולת ושמעתי שלשכנתי נולד נכד ושנתנו לו 3 שמות. מייד חזרתי הביתה ובקשתי מבעלי, אברהם שישאיר לי את תעודת הזהות שלו. עם התעודות הלכתי למשרד הרישוי ברמת גן והוספתי לו שם שני בתעודת הזהות יעקב. כך בדיוק כמו בחלום שחלמתי לבני היו שני שמות על שם שני הסבים

 מרדכי ויעקב !!

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה